fredag, augusti 11, 2006

Webisoder

En hyfsat ny trend som det bloggas om lite här och var är de webisodes som amerikanska tv-serier använder som extramaterial (The Office), eller för att låta en serie leva vidare mellan två säsonger (Battlestar Galactica). Problemet är bara att flera kanaler, t ex Sci Fi, verkar spärra dessa för alla utanför USA. VARFÖR? Det är ju otroligt upprörande. Visst kan jag tänka mig att missa några Eureka-klipp, men jag har inte för avsikt att missa något Battlestar Galactica tar sig för. Så min fråga lyder nu som följer: Finns det något sätt att rent tekniskt ta sig förbi detta? Jag antar att de kollar på IP-nummret för det land man surfar ifrån. Andra tips om var man på annat sätt kan hitta ovan nämnda avsnitt mottages tacksamt.

Detta diskuteras också på Voccines forum. Häng på dit.
frontpage hit counter