lördag, september 09, 2006

Framtiden del 1


Jag har sett en liten bit av framtiden. För flera år sen lästa jag att digitalbion var på väg till sverige och att bland andra Folkets Bio skulle satsa stort på det. Som vän av film snarare än teknik tyckte jag mest det lät intressant som distrubitionsform, inte som teknisk revolution.
Några år senare, dvs i förrgår, var jag och Conan ute i Sickla och såg Cars på den nya filmstaden där. Filmen skulle visas med digital teknik i stället för den vanliga 35 mm-filmen. Redan under trailern satt vi naglade vid stolarna med gapande munnar. Jävlar i min låda vad fint det var. Skärpan och detaljerna var helt helt perfekta. Kanske var det för att allt var animerat som det blev extra effekt, men det här var faktiskt nåt annat. Om den digitala tekniken dels kan få landsortsbio att blomma och dessutom få små animerade bilar att se ut att flyga runt i salongen så är jag för denna utveckling.
Frågan är bara hur jag får någon att fixa något liknande i mitt vardagsrum?

(Conan somnade under cars, men så hade ju den lille grabben fått i sig 1,5 glas rödtjut innan också.)

1 Comments:

Blogger Conan said...

Du det var faktiskt 2 glas rödvin och 1 starköl - get your facts straight! Annars håller jag med dig - det såg nåt så djävulskt bra ut. Bara trailern för Ratatouille fick ögonen att nästan poppa ur sina hålor. Digitalbio är the shit.

12:11 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter