måndag, oktober 23, 2006

Mustasch

Alla som läste Mustaschen av Emmanuel Carrère för några år sedan fick förhoppningsvis samma knytnäve i magen som jag.
Aldrig har en mustasch haft en så surrealistisk huvudroll i en bok (och senare film).
Sen dess har jag haft en helt annan relation till mustaschen.

Redan tidigt fick man ju upp ögonen för den. 70-talet bjöd på så många och de som bar dem var ofta lite coolare än de andra.

Idag när den ironiska mustaschen endast överlevt på de allra mest inbitna Schyffert-fansen så kan man äntligen släppa lös fjunen på överläppen utan att skämmas.

Vad har då detta med saken att göra undrar ni? Ja, det är bara för att ni inte följer världens just nu bästa TV-serie.
Ni som följer Battlestar Galactica (som i USA är inne på sin 3:e säsong) vet precis vad jag pratar om.
De sista 20 sekunderna av avsnitt 4 är inget annat än TV-historia.

När jag blir pappaledig ska jag själv odla en.
Och när jag är klar ska jag raka den.
frontpage hit counter