söndag, januari 27, 2008

Intervju med bloggare jag gillar 7: Mårten Ekenberg


Vi tar upp den gamla (och efterfrågade) tråden med intervjuer med bloggare jag gillar. Den här gången har jag hittat ett gäng heta blondiner. Först ut: Mårten.

(Foto: Jens. Mårten till vänster i bild)

1. Hänt något särskilt idag?

Nja, inte direkt. Eller, jag har precis ätit en väldigt god laxmacka
från mitt lokala café här på Stora Essingen. Tänker ägna resterande
del av söndagen åt en diger bunt olästa tidningar, ett par La Liga-
matcher och en hel del juice.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

Iron & Wine's första skiva The Creek Drank the Cradle roterar ganska
frekvent om morgonen.
Har just upptäckt Uppsalabandet Jeniferever vars Choose a Bright Morning med stor sannolikhet kommer spelas då och då framöver.

3. Veckans kompis?

Karl Sundin. Han bjöd på en härlig tillställning när vi såg UFC 80 i
tisdags. Mycket uppskattat.

4. Annars då, nåt kul på TV?

Den här oändliga manusförfattarstrejken har fått/tvingat mig att börja
titta på TV8. Om det är ett bra eller dåligt drag återstår att se. Har
förvisso ett par säsonger av The Wire att ta igen, liksom tankar på
att se om Oz från starten – så det finns att göra.

5. Ätit något gott?

Laxmackan. Och, åt en längre/bättre middag på El Diablo på Norra
Agnegatan igår. Är väldigt förtjust i deras sydamerikanskt sötsalta,
kontrastrika mat.

6. Vad är "kul"?

Främst två saker: det här och det här.

7. Du har en snygg stil. Hur gör du?

Tack! Jag gör inte mer än att försöka inbilla mig att jag jobbar som
biologilärare, och klä mig efter det.

8. Har blondiner roligare?

Om så vore fallet lider jag verkligen med er mörkhåriga.

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

Någon typ av äventyr rikt på intryck och inspiration. En resa till
fjärran land eller en ny promenad i närområdet.

10. Tack!

Du, det är jag som ska tacka!
frontpage hit counter