torsdag, november 22, 2007

Sensist (blir ett rätt bra ord när man skriver ihop det)

Ja, det var ett tag sen.

Det har varit lite mycket. En resa till Barcelona. Dubbelrum med David. Kul och soft i bra harmoni. Ganska många boutella de cava blev det i hotellbaren. Köpte en randig tröja och en halsduk som är märkvärdigt skön. Halsdukar brukar inte vara det för/på mig. Skönt att komma hem också. Det gör liksom lite ont i hjärtat att vara borta nuförtiden. Lite flygrädd har jag blivit också. Med åren. Man landar väl någonstans mellan Bergman och Allen till slut. Bara i ångestnivå såklart. Inte coolness. Annars är det väl rätt bra. Åt lammfärsburgare med Herr A och hans dotter Fröken K. Vi sa inte så mycket, men det behövs ju inte. Jobbet rullar på. Rätt kul med tanke på att det är november då ju inget är just kul. Jo, en av mina bästa kompisar är gravid också. Blev så glad. Fick ett sms. När jag förlovat mig ringde en kompis: "På facebook står det att du gjort slut med Mia och att ni förlovat er på samma dag". Datorns logik. Borde hälsa på farmor. Har en idé om projekt jag borde göra. Har tänkt på det i ett par år. Måste bli av nu innan det är för sent. Har köpt mycket vin också. Om jag hade mer tid skulle jag läsa mer om vin. Tv-strejken i Usa utarmar utbudet. Vissa serier kanske inte ens görs klara. Någonsin. Battlestar Galactica. Kanske. Har iallafall äntligen börjat se Damages. Glenn Close är helt magnetisk. Och han den andre advokaten. Som representerar motståndaren. Vilket ansikte. Vilken röst.

Det var inte allt, men det får räcka så.

1 Comments:

Blogger Martin said...

Det var en fin post. Om projektet inkluderar farmor så ta semester nu och åk dit med familjen och fixa det. Man ångrar sig så efteråt annars. Eller man och man -jag åtminstone. Burgarna var väldigt goda.

4:59 em  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter