fredag, september 22, 2006

Hard Candy


För en vecka sedan gick Hard Candy upp på biograferna i Sverige. Har försökt hålla utkik efter reaktioner men inte hittat så många. Den fick ljumma recentioner i SVD och DN och sen har jag inte sett så mycket mer om den. Jag hade turen att se Hard Candy på en biograf i Soho i våras och tyckte att det var en av de mest drabbande filmupplevelserna i år. Ellen Page (som vi senare såg i X-men: The Last Stand) är en helt magisk skådis som i min bok är en av de allra mest lovande unga skådespelarna på duken just nu.
Skit i vad finkulturtidningarna skriver och gå och se ett av de mest omskakande kammarspelen på länge.

2 Comments:

Blogger SweJens said...

Jag ger dig rätt till 75%. Sista fjärdedelan är inte något vidare värst. Men abolut, Ellen skäms inte för sig.

11:29 em  
Blogger Herr Bergström said...

80% hade du väl kunnat ge mig. Snåljapan.

7:02 em  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter