tisdag, september 12, 2006

Nonstop på Myspace


Web 2.0 är i ropet. Youtube, Digg och Myspace är alla webbplatser som växer monumentalt varje dag enbart genom aktiva deltagare. Så klart en intressant fråga för hur vi konsumerar TV, film och andra media. Dock blir diskussionen betydligt mer intressant när vi frågar oss hur detta kommer att påverka hur filmbolag, skivbolag m fl kommunicerar med oss konsumenter. Emma skrev nyligen om Nonstop Entertainment som skaffat en egen MySpace-sida och frågade sig om det verkligen funkar (som marknadsföringskanal). Svaret är nog som vanligt ja och nej. Det kommer att funka för vissa medan andra kommer att trampa vatten. Ett fall som fungerat är ABSOLUT Metropolis som dominerade trendbloggarna i våras. Ännu mer känd är Sonys studsbollfilm som genererade miljontals nedladdningar på Youtube (för att inte tala om alla spoofs som dök upp efter den). Varför lyckas då dessa där andra misslyckas? Trovärdighet och en smart idé räcker rätt långt. Inget hymlande med att det är marknadsföring. Det som är kul är kul, även om det är gjort för att sälja något som trist som en tv-apparat.
Jag tror Nonstop Entertainments Myspace-sida kommer att funka alldeles utmärkt. För att de distribuerar grymma filmer och är stolta över det.
frontpage hit counter