torsdag, oktober 26, 2006

Manliga förebilder Del 2


En bra tjej jag känner i Umeå brukade alltid klippa Jarvis-frisyr på 90-talet. Hon såg såklart grymt cool ut och hade jag själv haft hår så det räckte skulle jag inte tvekat. Jarvis har alltid varit en stilikon och dessutom har han gjort en fin platta (Pulps underskattade We Love Life) om naturen.

Jarvis Cocker är också aktuell med en soloskiva där det lilla jag hört låter kanon samt Pulps Complete Peel Sessions.

Tack för att du ville vara med på min lista, Jarvis. 4:e plats är inte så illa.

7 Comments:

Blogger SweJens said...

Nya plattan finns på servern!

10:02 em  
Anonymous Anonym said...

Nu har jag smygspanat in din blogg ett tag men kan inte sitta här å tiga längre... Listan med manliga förebilder börjar bra! :) Jarvis e övergrym! Har ej hört hans solo men han har gjort en superduper-compilation tillsammans med Steve Mackey som jag kan rekommendera om du ej hört allaredan.

Anyway, Blog on! Me likes!

6:06 em  
Anonymous Anonym said...

Hej! Grym blogg du har! Hamnar nog bland mina favoriter. Men hur har du fått bort headern och satt dit en logga där istället? Har du Blogger Beta? Kram/Emma

6:23 em  
Blogger Herr Bergström said...

Hej!

Tack för alla snäll ord!
Ska kolla upp Steve Mackey-samarbetet...

Jag har blogger beta.
Man lägger in en kodsnutt precis ovanför "body" i HTML-koden.

Här är kodsnutten:

#b-navbar {
height: 0px;
visibility: hidden;
display: none;
}

10:06 fm  
Blogger gudmundson said...

Och det är inte vilken logga som helst. Finsmakare inom film (och musik) är Herr Bergström helt visst, vilket är svårt att tro när överskattade pretton som Cocker och Bragg ska få agera förebilder i barnuppfostran.

Saul Bass och Otto Preminger, det är förbilder det!

1:26 em  
Blogger Herr Bergström said...

Om du oldar ut din page och blir rödvinskommunist igen så kanske du också får hamna på listan, Per...

10:07 fm  
Blogger Helena said...

Hej Fredrik. Detta har inget med saken att göra. När får jag träffa bebben?

4:41 em  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter