söndag, december 10, 2006

Lost room


I morgon kväll börjar en ny serie på Sci Fi som jag tänkte kasta ett öga på. Har på sista tiden haft en viss förmåga att hitta serier och filmer med pappor och deras mer eller mindre komplicerade relationer till sina döttrar. Härom veckan hyllade jag ju The Host vars grundhistoria bygger på en lätt debil man som jagar sin dotters förrövare, i det fallet ett monster skapat av människans ovilja att värna om miljön.

Sci Fi-serien Eureka som gick i våras kretsade kring en sheriff och hans trotsiga tonårsdotter, vilket gjorde den till mer än bara en rolig uppfinnarjocke-på-speed-serie.

Jag vet inte hur mycket Lost room kommer att behandla nämnda tema, men det är övernaturligt (och det kan ju vara kul) och Peter Krause är med (och han kan ju vara bra).

Så här skriver TV.COM:

Peter Krause (Six Feet Under) heads up the stellar cast of this intriguing new mini-series from the SciFi Channel as Detective Joe Miller, a man desperate to find the one thing he holds most dear in his life: his daughter. Join Miller and other characters and learn about Room 10 at the Sunshine Motel on Route 66, its terrible history, and its supernatural contents that hold the key to his daughter's whereabouts.

Återkommer med recension i någon form.

3 Comments:

Blogger Conan said...

"Peter Krause är med (och han kan ju vara bra)" - årets understatement? För satan, karln är ju a) briljant och b) sjukt snygg.

Har inte hunnit med Lost Room - var det nåt?

8:34 em  
Blogger Herr Bergström said...

Ok, jag underdrev lite.

Har inte hittat Lost room än. Väldigt upprörande. Mina tv-kontakter brukar inte svika mig på det här viset...

10:12 fm  
Anonymous Anonym said...

Wow The Lost Room var riktigt bra! Det verkar dock som om tittarsiffrorna inte var så höga så en fortsättning på miniserien verkar inte trolig.

1:09 em  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter