onsdag, november 07, 2007

Intervju med bloggare jag gillar 6: Herr Alarik

Herr Alarik har just gjort sin livs största affär och är lite nervös över kommande dito. Med den utsikten tror jag inte han behöver oroa sig.
Alarik (som han ju kallades när vi lärde känna varandra) är också det man på den tiden brukade kalla Min bästa kompis.

Vi kollar hur det står till:

1. Hänt något särskilt idag?

- Tiden gick baklänges en stund så nu är det vintertid och ändå sken solen och löven låg vackra på marken.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

- Mark Olsons nya platta Salvation Blues går fortfarande varm och så har vi lyssnat rätt mycket på The Mink DeVille Collection och gamla plattor med Dylan.

3. Veckans kompis?

- Jag hänger ju mycket med K. Hon är bäst på att gunga och peta på min näsa.

4. Annars då, nåt kul på TV?

- Småbarn och TV är en svår kombination men vi ser om This Life på DVD. Är fortfarande sur över att Com Hem tagit bort Eurosport ur mitt basutbud. Inte minst nu när snookersäsongen kommit igång.

5. Ätit något gott?

- Var hemma hos FMV i lördags och bjöds på ett mycket väl anrättat rådjur. Passar på att tacka för det en gång till nu när jag får utrymme i en lämplig blogg och allt.

6. Du verkar inte gilla Alliansens politik så mycket, vad tror du händer i nästa val?

- För några val sedan var man förbluffad över att Wachtmeister valts in och nu är det All Ians. Förhoppningsvis blir det en positiv motreaktion men jag har faktiskt ingen aning om hur det ska gå till. Det är minst lika troligt att det blir hjärtligt välkomna SD av det här.

7. Hur bra blir Duffys nästa platta på en skala från 1 till 10?

- Jag har bara hört den på nätet än men jag tror att den växer. En åtta kanske.

8. Vad händer i kommande bandysäsong då?

- Försäsongen har sett tung ut för Sirius men jag är försiktigt positiv. En match på promenadavståndsarenan Zinken känns som en bra bieffekt av det nya raka seriesystemet. Fast datumet 30 november känns lite oroväckande. Guldet hamnar förstås någon annanstans men jag hoppas vi klarar oss kvar och att Ljusdal går upp så en Per blir glad.

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

- Travvinst, Tysk Höst (boken inget annat) och anständighet.

10. Tack!

- Det är jag som ska tacka. Rådjur och spaltmetrar samma vecka. Tack igen.

2 Comments:

Anonymous Anonym said...

Tackar för omtanken men jag har försonats med tanken på att LBK aldrig kommer att gå upp igen. Och sen blir jag aldrig glad heller. Men det är ju en annan historia.

/Per

9:37 fm  
Blogger Martin said...

Bara för att folk inte ska tro att jag är tokigare än normalt vill jag påpeka att svaren skrevs när vi gick över till vintertid (tror det var 28 oktober). Idag, och ännu mer nästa helg, önskar jag mig en lyckad lägenhetsförsäljning också. Shit vad jag önskar mig det. Bästa kompis låter fint.

Men du kanske kan bli bara lite lättbutter Per? Om det blir Let's go, LBK!

12:16 em  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter