tisdag, januari 29, 2008

Intervju med bloggare jag gillar 8: Helena Hjelm


(Foto: Emily Laye)

Min vän och ex-kollega Helena gillar ordning och reda, katter och 80-talet. Hon bloggar om nämnda ämnen här. Herr Bergström kollar läget:

1. Hänt något särskilt idag (27/1)?

Jag såg klart Twin Peaks, efter att ha plöjt igenom hela serien under ett par månader. Agent Cooper blev BOB och Audrey Horne sprängdes i ett bankvalv. Jag blev lika illa berörd nu som när jag såg det för 15 år
sedan. Annars har det inte hänt så mycket. Har mest kelat med min katt Norton och softat.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

Just nu är jag helt hooked på Leonard Cohens "First we take Manhattan then we take Berlin". Annars är all sorts italodisco trevlig och lättsam att
vakna till när jag åker tuben till jobbet. Om jag har en dålig morgon och
är sur händer det att jag lyssnar ett par gånger på Front 242s
"Headhunter" väldigt högt.

3. Veckans kompis?

Emily, för att hon plåtade mig så fint till min festinbjudan!

4. Annars då, nåt kul på TV?

Har slutat kolla på tv och ser numera bara nedladdade serier i datorn
istället. Men det senaste jag såg på riktig tv som jag gillade var "Mia
och Klara" på svt, mycket roligt.

5. Ätit något gott?

Härom dagen åt jag ljuvlig, extra köttig chorizo. Jag tycker mycket om
korv. Imorse åt jag hårdrostat bröd med vällagrad herrgårdsost och
marmelad på, till det en halvliter kaffe ungefär. Det var väldigt gott.

6. Vad är "kul"?

Jag och min kompis Tor brukar ha väldigt roligt åt Toto och åt new age. Vi införde till exempel Toto-fredagar på Dist och har flera gånger varit på
väg ut till hälsomässan i Älvsjö bara för att aurafotografera oss själva.

7. Du har en snygg stil. Hur gör du?

Tack, vad glad jag blir! Jag har en kort frilla numera vilket ger ett bra
utgångsläge. Sen tycker jag det är fint att kombinera söta saker med lite tuffare. Till exempel svarta Dr Martenskängor till en rosa lammullströja.
Jag tycker om 80-talet, det kanske märks?

8. Har blondiner roligare?

Lätt!

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

Ett frieri från min kille vore inte helt fel. Och att det snart blir vår
så att jag får åka till New York.

10. Tack!

Det är du som ska ha tack!
frontpage hit counter