onsdag, januari 30, 2008

Intervju med bloggare jag gillar 9: Pop-Sara


Jag träffade Sara för första gången för snart 15 år sedan på Kalmar Nation i Uppsala. På den tiden hängde alla i Uppsala som var indie på Kalmar Nation. Sedan dess har Sara hållit den svenska indie-fanan högst av alla och har nu flyttat till Malmö (obekräftat om det är för att komma närmare Eggstone). Saras fanzine Fozzie har just blivit blogg.

Läget då, Sara?

1. Hänt något särskilt idag?

Ja! Jag har varit ute och gått i solskenet med veckans kompis (nedan) och sett en massa vintergäck, snödroppar och knoppar på träden, fast det bara är 27 januari. Jag hoppas att det inte bara är växthuseffekten utan mest att våren faktiskt kommer till
Skåne mycket tidigare än uppe i Stockholm. Och så såg vi också (tror vi) samma gås som på förra helgpromenaden; den hade ett skadat ben och vi ringde en fågeljour som inte svarade - men idag verkade benet bättre! Så vi hoppas i alla fall att det var samma och att den blir bra av sig självt.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

Det blir ofta P3:s Morgonpasset för enkelhetens skull, men annars just nu Au Revoir Simones "Sad Song". Och på cykeln på väg till jobbet är Timo Räisänens "Goodbye Sad Song", Hello Saferides "I Was Definitely Made For These Times" och Säkert!s "Faller isär" oslagbara.

3. Veckans kompis?

Christopher Hansby. Ny bästis här nere i Malmö som jag fick genom en gemensam stockholmsvän.

4. Annars då, nåt kul på TV?

Jag har nästan slutat titta på tv! Helt otroligt eftersom jag var mer eller mindre tv-beroende förut. Just nu väntar jag bara på att Grey's Anatomy ska börja igen, och annars har jag just gått igenom "Spaced"-boxen igen: en av världens roligaste tv-serier - och börjar nu se om hela "Arrested Development"-boxen igen också. Annars umgås jag mest med folk alternativt msn:ar med vänner på kvällarna.

5. Ätit något gott?

Mina hembakade semlor med hemgjord mandelmassa får nog räknas som godast just nu. Men fonduen ute på restaurang igår var inte heller helt fel.

6. Vad är Pop?

Eftersom du skrev det med stort P tänker jag såklart först på den gamla tidningen, men annars skulle jag nog säga att för mig är Pop med stort P en glad gitarrpoplåt med blås och gärna lite stråkar. Givetvis med Eggstone som förebild.

7. Du har ganska nyligen flyttat till Malmö. Bra och dåligt med Malmö jämfört med Stockholm?

Bra: lagom storlek (man kan gå/cykla överallt), det ligger vid riktiga havet, närmare till sommarstugan, mamma och systerdotter och Köpenhamn, billigare levnadskostnader, bra jobb, ny bästis, det är varmare. Tjaa, det mesta är faktiskt bättre än så länge.

Dåligt: Det är för sabla långt till Stockholm där jag har min syster och vänner. Att det ligger ett Espresso House var 25:e meter på vilken gata man än går. Att det blåser jäääämt. Och de pratar ju skånska! (att man gör det på riktigt gör mig förvånad minst nån gång i veckan)

8. Har blondiner roligare?

Jag har nästan alltid ganska roligt. Och eftersom jag faktiskt ibland utnyttjar det faktum att man kan spela lite dum och ynklig för att man är en liten blond tjej och på så sätt lite lättare få hjälp av folk så kanske jag får säga att vi har roligare just på grund av hårfärgen! Men jag nojar varje vinter för att mitt hår ser så mörkt ut då, fram till att solen och saltvattnet bleker det på sommaren, så där har vi ju en nackdel med det.

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

Just nu är jag ganska så lycklig rent allmänt, så jag önskar mig nog inte så mycket mer än att våren faktiskt ska vara på väg på riktigt redan och komma hit tidigt och ta med sig sol och värme! Och förstås att jag ska få fortsätta vara så glad som jag är nu.

10. Tack!

Tack själv, jag känner mig mycket hedrad!

4 Comments:

Blogger Pop-Sara said...

Klart det blev Malmö för att komma närmare eggstone - och jag blev faktiskt bjuden på Per Sundings 40-årsfest, så jag är nöjd! ;)

9:56 fm  
Blogger Kristoffer Triumf said...

Varför är inte JAG bjuden på det kalaset? Jag älskar ju Per.

1:50 em  
Blogger Pop-Sara said...

Men bor du i Malmö kanske? Du ser, det är det som är det lilla tricket... ;)

9:50 em  
Blogger Kristoffer Triumf said...

Och i det här fallet kan man alltså inte leva på gamla meriter? Tusan också.

10:35 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter