fredag, oktober 26, 2007

Intervju med bloggare jag gillar nr 2: Susanne Möller!

Susanne har röstats fram som en av de mest inflytelserika tjejerna inom spelindustrin och skriver varje dag sin personligt skruvade blogg på DN.se.

Herr Bergström kollar läget:

1. Hänt något särskilt idag (25/10)?

- Nä. det har varit en väldigt ordinär torsdag. När jag gick hem från
jobbet så såg jag en pudel med människofrisyr. Men det var nog det
enda som var utöver det vanliga.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

- Jag har halkat in i shufflehimmeln just nu. Har slappat på att trycka
in ny musik i iPoden (vilken är den första kontakten jag har med
musik på morgonen) så shuffle är min melodi just nu. Lite skönt high-
chaparalligt sådär på morgonkulan.

3. Veckans kompis?

[Inget svar]

4. Annars då, nåt kul på TV?

- Lätt, ligger precis nu och tittar på CSI Miami och funderar på att
byta yrke. Fast jag vetesjutton om ordet KUL rimmar så bra med CSI...

5. Ätit något gott?

- Njae. Gosse vad trist jag är, men det godaste jag ätit på ett tag var
tacos i lördags. Knappast himmelskt, men gott.

6. Wii, Xbox 360 eller PS3? Du får bara välja en att ha resten av
livet.

- Så kan man väl inte fråga? Det är ju... hemskt... nä.. jag vill inte
svara. Måste man?

7. Vad är makt?

- Ja du. Makt... Nått som alla verkar vilja ha och som få verkar kunna
hantera. Haha. Jag känner mig som dom där sexåriga snorungarna som
sitter och hittar på förklaringar till ord i tv. Eller jag menar barn
- inte snorungar.

8. Vad är humor?

- Självdistans och comic sans (det rimmade?)

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

- En superstor portion med äppelpaj och glass. Men jag är för trött att
göra en paj nu. Nr två på listan är att få träffa Vera och
introducera henne för kissejamerna.

10. Tack!

- Hörru - tack själv.
frontpage hit counter