torsdag, januari 31, 2008

Intervju med bloggare jag gillar 10: Kristoffer Triumf


Kristoffer är en stilig reklamare, matälskare och humorman. Ibland kan han verka lite tuff på utsidan, men inuti är han mjuk som en hundvalp. Kriff har en ny kamera som han tar fina bilder med på sin blogg.

1. Hänt något särskilt idag?

För mig är det ovanligt att bestiga Västerbron. Men det gjorde jag idag för att sedan gå lite vilse på Söder. Spännande. Vidare ser jag fram emot kvällens besök på Frantzén-Lindeberg i sällskap av min hustru Malin och familjesektionen av veckans kompis.

2. Vad lyssnar du på för musik på morgonen?

Ingen alls, sedan ett par år. Morgonpassets fördumning har drivit in mig i P1-träsket, and I like it.

3. Veckans kompis?

Mårten för datorhjälp och allmän toppenhet och familjen el-Zein-Modén för att de är så härliga.

4. Annars då, nåt kul på TV?

Nej men hörru, är det inte lite sorgligt på den punkten just nu – i manusstrejens kölvatten, antar jag? Senaste upptäckten, Gossip Girl, hade ju en sådan sorglig kvalitetsutveckling att jag skäms lite över att ha hyllat annat än kostymören. Lustigt nog kollar jag och frugan, precis som din andra blondinkompis med förkärlek för Eggstone, igenom Arrested Development igen.

5. Ätit något gott?

Efter tre veckor utan kök tycker jag att fredagens hemlagade carbonara var helt amazing. Eller gårdagens gryta .

6. Vad är "kul"?

Alltså som i saker som får mig att skratta? Tre kul just nu: Min fru. Michael Cera. Och Brita Zacharis blogg .

7. Du har en snygg stil. Hur gör du?

Tycker du? Vad roligt, tack. Jag hade sett i princip likadan ut i 100 år, så åkte vi på semester till New York under mellandagsrean. Det är mitt bästa stiltips tror jag. New York.

8. Har blondiner roligare?

Nej, jag borde ju veta eftersom jag blivit mörkare för varje år och gradvis haft roligare också.

9. Ok, till sist: Vad önskar du dig mest av allt just nu?

Förutom det där allra mest privata som jag inte ens törs skriva om på MIN blogg skulle jag uppskatta en trissvinst, bättring för världens fattiga isbjörnar och att jag trivs på mitt nya jobb.

10. Tack!

Det är jag som ska tacka.

1 Comments:

Blogger Kristoffer Triumf said...

Gud vad trevligt det var att få vara med här! Jag kan så här i efterhand berätta att Frantzén/Lindeberg verkligen, verkligen var en upplevelse. För oss som aldrig varit på El Bulli eller hos någon av Ferran Adriàs protegéer var det till och med lite banbrytande. Missa inte.

8:43 fm  

Skicka en kommentar

<< Home

frontpage hit counter